wtorek, 14 sierpnia 2012

Dzień drugi...


"Ciach-ciach!,cap-cap!, hop!" - to nie są wprawki dykcyjne. Dziewczyny z grupy taneczno-maskowej musiały przynieść na zajęcia szpilki. Nie odbyło się bez skaleczeń i plastrów. W grupie aktorskiej warsztatowicze szukają tematów istotnych dla młodego pokolenia. Zaglądali na blogi rówieśników. Wspólnie zdecydowali, że ich praca będzie dotykać czterech tematów: nietolerancji, samotności, relacji z rodzicami i „związków partnerskich”.
Katarzyna Hrynaszkiewicz

Za kulisami teatru znalazłam Szekspira…Odwiedziłam grupę aktorską pod kierunkiem Bernarda Bani.  Dowiedziałam się zaskakującej rzeczy – spektakl finałowy „Lata w Teatrze” będzie zawierał monologi w stylu teatru szekspirowskiego. Moja wyobraźnia podsuwa mi wiele scenariuszy z tym związanych, jednak skonfrontują się one z rzeczywistością dopiero w dniu spektaklu. Nie mogę się doczekać!
Aleksandra Baranowska
To be, or not to be...

Podpatrywałam dziś pracę dziennikarki radiowej. Wcześniej myślałam, że wystarczy zadać kilka ogólnych pytań i materiał gotowy, a to nie jest takie proste. Wiem, że muszę szukać emocji, łapać „smaczki”, docierać do tego co schowane „w środku” - bo to ciekawsze od grzecznej konwersacji. Zaskoczyło mnie to, że dziennikarz trzyma mikrofon przy ustach, jak również i przy przedmiotach czy stopach. Skrzypienie drzwi, tupot butów to dźwięki, które także przydadzą się w nagraniu, m.in. jako tło pod głos rozmówcy.
Patrycja Kaszyńska

Zaglądaliśmy za kulisy pracy aktorów i tancerzy. W grupie taneczno-maskowej od razu wyczuwam atmosferę pracy - instruktorka trzyma dyscyplinę. Nie ma miejsca na ociąganie i bezczynność. Uczestnicy wykonują spontaniczne układy. Są bardzo skupieni. Jedna z uczestniczek mówi mi, że bywa ciężko ale mimo to jest zachwycona.
W grupie aktorskiej - wesoła atmosfera. Uczestnicy są rozluźnieni i roześmiani, co nie znaczy, że nie pracują. Ich instruktor zdradza czym będą się zajmować. Dyskutują o młodzieży, ich kontaktach z rodzicami, tolerancji i relacjach damsko-męskich. Tematy  wzbudzają emocje – inspirują do pracy nad przedstawieniem. Podoba mi się gdy widzę ogromne zaangażowanie instruktorów i to, że oni również czerpią z tych warsztatów energię i radość.
M.P.
;)





2 komentarze: